I. Zasady nauczania
II. Cele
III. Kompetencje
IV. Sprawności
I. ZASADY NAUCZANIA
Cele, treści, metody, kontrola wyników nauczania, zawarte są w harmonogramie kursu i opierają się na następujących zasadach:
- proces nauczania jest ukierunkowany na studenta,
- kurs jest dostosowane do specjalizacji i przyszłej pracy zawodowej absolwentów,
- nauczanie wspiera samodzielną naukę studenta.
II. CELE
Główne cele nauczania to:
- przekazanie wiedzy z zakresu paliw gazowych i bezpiecznego ich spalania
- przekazanie wiedzy z budowy i funkcjonowania urządzeń gazowych takich jak termy ciepłej wody i kotły jednofunkcyjne i dwufunkcyjne
- kształcenie kompetencji potrzebnych do dokonywania przeglądów i diagnostyki ww. urządzeń
- doskonalenie umiejętności przydatnych kursantom w przyszłej karierze zawodowej,
- przygotowanie i motywowanie do samokształcenia kursanta.
III. KOMPETENCJE
Powyższe cele implikują kształcenie następujących kompetencji:
- sprawna ocena lokalizacji i poprawności montażu urządzenia
- sprawne diagnozowanie niesprawności i usterek,
- przetwarzanie i ocena informacji, mających na celu podjęcie właściwej decyzji serwisowej
- komunikatywne przekazywanie wyników naprawy i dalszych zaleceń eksploatacyjnych
IV. SPRAWNOŚCI
Nauczanie ma na celu opanowanie:
- zasad bezpiecznego użytkowania urządzeń
- sprawnego diagnozowania usterek (odpowiednia metodyka eliminacji)
- sprawnego konserwowania urządzeń.