I. Zasady nauczania
II. Cele
III. Kompetencje
IV. Sprawności

I. ZASADY NAUCZANIA

Cele, treści, metody, kontrola wyników nauczania, zawarte są w harmonogramie kursu i opierają się na następujących zasadach:
  • proces nauczania jest ukierunkowany na studenta,
  • kurs jest dostosowane do specjalizacji i przyszłej pracy zawodowej absolwentów,
  • nauczanie wspiera samodzielną naukę studenta.

II. CELE

Główne cele nauczania to:
  • przekazanie wiedzy z zakresu paliw gazowych i bezpiecznego ich spalania
  • przekazanie wiedzy z budowy i funkcjonowania urządzeń gazowych takich jak termy ciepłej wody i kotły jednofunkcyjne i dwufunkcyjne
  • kształcenie kompetencji potrzebnych do dokonywania przeglądów i diagnostyki ww. urządzeń
  • doskonalenie umiejętności przydatnych kursantom w przyszłej karierze zawodowej,
  • przygotowanie i motywowanie do samokształcenia kursanta.
III. KOMPETENCJE
Powyższe cele implikują kształcenie następujących kompetencji:
  • sprawna ocena lokalizacji i poprawności montażu urządzenia
  • sprawne diagnozowanie niesprawności i usterek,
  • przetwarzanie i ocena informacji, mających na celu podjęcie właściwej decyzji serwisowej
  • komunikatywne przekazywanie wyników naprawy i dalszych zaleceń eksploatacyjnych

IV. SPRAWNOŚCI

Nauczanie ma na celu opanowanie:
  • zasad bezpiecznego użytkowania urządzeń
  • sprawnego diagnozowania usterek (odpowiednia metodyka eliminacji)
  • sprawnego konserwowania urządzeń.